Att rida hos oss

Hos Bålsta Ridskola är alla välkomna, oavsett ålder och tidigare riderfarenhet. För de allra minsta barnen (3-5 år) har vi ridlekis och från 6 år och uppåt finns allt från nybörjargrupper till mer avancerade nivåer. Även på stor häst erbjuds du som elev plats på alla nivåer. Stallet är blandat med stora hästar och ponnyer som alla valts ut med stor omsorg för att ridutbildningen ska bli så lyckad som möjligt. Vi sätter alltid hästen i centrum och har därför investerat helhjärtat i såväl stora boxar som rejäla hagmarker i tron att hästen gör ett bättre jobb när den ges goda förutsättningar.

Bålsta Ridsportförening BG 100-0884
Bålsta Ridsportförening Swish 1233069945

Junior: upp till 19 år
Senior: det år man fyller 19 år

Medlemsavgift

Junior (upp till 20 år) 300kr/år
Senior 350kr/år
Medlemsskapet gäller per kalenderår

Din plats ska sägas upp minst en månad innan ny termin startar, igenridning sker i mån av plats under samma termin och medlemsskapet i föreningen ger en gruppförsäkring vid olycksfall. All uppsägning sker till info@balstaridskola.se, fullständiga uppsägningsregler finns att läsa och godkänna i Hippocrates.

Priser grupplektion (nya priser gäller from betalperiod 2 HT2023, privatlektionspriser gäller from 8/8-23)

Ridlekis, 45 min inklusive samling   165 kr
Junior, 45 min  280 kr
Junior, 60 min   320 kr
Junior specialgrupp, 75 min 350 kr
Senior, 45 min 330 kr
Senior, 60 min   440 kr
Senior specialgrupp hoppning, 75 min, 460 kr
Senior specialgrupp dressyr, 75 min, 460 kr
Drop-in ridning senior, 60 min, 490kr
Observera att priserna avser pris per lektionstillfälle men att du binder upp dig för en betalningsperiod i taget (undantaget drop-in ridning, se mer information nedan).

Priser privatlektion

Privatlektion Junior   600 kr
Privatlektion Senior/Stor Häst Junior   650 kr
Privatlektion hoppning Junior 700kr
Privatlektion hoppning Senior   750 kr
Privatlektion två personer 500 kr/person, är man tre eller fler 450 kr/person
Privatlektion hoppning två personer 600kr/person
Privatlektion 30 min 500 kr. Hästen ska vara framriden när lektionen startar. Från nivå gul
Privatlektion 30 min två personer 950kr.

Avdrag egen häst/ponny 30kr

Alla vanliga privatlektioner är 45 min, bokning är bindande och betalning sker senast en vecka innan. Avbokning måste ske en vecka innan för att inte bli betalningsskyldig. Sen avbokning mot uppvisande av läkarintyg.

Betalning/Uppsägning

När du börjar rida hos oss binder du upp dig för en termin i taget. All ridning faktureras och betalning sker i förskott. Vill du säga upp din plats ska det göras minst en månad innan pågående termin tar slut, annars förutsätter vi att du avser behålla platsen och du är därmed betalningsskyldig för kommande termin. Under sommaren gäller att anmälningsavgiften, om sådan aviserats, ska vara betald på angivet datum för att eleven ska vara säker på att behålla sin plats i önskad grupp på ridskolan till höstterminen. Vill man säga upp sin plats på ridskolan inför höstterminen ska detta göras senast en (1) månad innan terminsstart, det räcker alltså inte med utebliven anmälningsavgift.

Avbokning/Igenridning

Är du sjuk eller av annan anledning tvungen att avboka din lektion gör du det senast kl 12.00 samma dag och senast kl 09.00 på Lördagar. All avbokning och bokning av igenridning sker i systemet Hippocrates som alla medlemmar har tillgång till.

Medlemskap/Försäkringar

Alla som rider hos oss är medlemmar i Bålsta Ridsportförening. Som medlem får du delta i alla de aktiviteter vi anordnar, du får automatiskt Svenska ridsportförbundets officiella tidning "Häst & Ryttare" gratis hem i brevlådan och du omfattas av en kollektiv olycksfallsförsäkring.