Hästar

B-ponnys

Babsan
Babsan är född 2013, renrasigt Gotlandsruss från Lojstahed, ca 125 cm. Hon är väldigt snäll i all hantering och älskar att bli ompysslad. I ridningen kan det ibland upplevas att Babsan vill gå lite fort men hon gör aldrig något dumt.

Gullan
Gullan född 2015, 125 cm, gotlandsruss. Gullan har tidgare haft ett föl. Hon är en pigg och framåt häst som är känslig för hjälperna och lyhörd på sin ryttare. Väldigt snäll i all hantering.

Diamond

Diamond är en B-ponny, född år 2010. Han är en ponny som är omtykt av alla, och alltid är glad. Han är snäll i all hantering, och ridning. Diamond åker med jämna mellanrumm iväg på äventyr på äldreboenden, evenemang osv. Där han är väldigt uppskattad.

Cola
Cola är ett sto född 2013. Hon ägs av fam. Bonde, men lånas ut till ridskolan. Cola är en snäll läromstare. Hon är en lugn ponny som

C-ponnys

Smulan

Smulan kom till oss vintern 2018, hon är ca 130 cm född 2005. Smulan älskar att hoppa och gillar när det går fort, i övrig ridning är hon världens snällaste och tryggaste ponny. Hon kan vara lite sur när man spänner sadelgjorden men är väldigt snäll att borsta och sköta.

Caramell

Han är en C-ponny valack som stått på ridskolan länge, från början som privathäst. Men på senare tid blivit en del av ridskolan. Han är en häst som ställer upp för sin ryttare och alltid försöker göra sitt bästa. Caremell är otroligt snäll i både hantering och ridning.

Ironman

Han är född 2018, i dagsläget ca 136 cm, imp danmark. Väldigt snäll och lugn i alla situationer. Ironman har börjat gå med på lite olika lektioner, och har en positiv inställning. Han tilllhör våran yngsta generation och kommer vid sidan av lektionerna att fortsätta utbildas av personalen.

Lill-Kalle

Lill-Kalle eller Kadaras som han egentligen heter, är ett av ridskolans nya tillskott. Han är en valack född 201 Han är en väldigt glad ponny på ca 131 cm. Han är väldigt lyhörd för ryttaren och har en positiv inställning till allt man hittar på. Lill-Kalle har börjat gå med på olika lektioner, och kommer vid sidan av att fortsätta utbildas av personalen.

D-ponnys

Lotten

Lotten är en D-ponny född 2009 som fullkomligt älskar livet. Hon är otroligt positiv till vad man än hittar på och hon älskar när det händer något och när hon får vara med. Hon är väldigt snäll och har ett lugnt temperament även om hon ibland kan tycka att de andra ponnyerna är lite långsamma i ridhuset. Det bästa hon vet är att äta och att få uppmärksamhet. Även klappar från ridlärarna uppskattas, oavsett om det är mitt i en lektion tycker Lotten ibland att hon förtjänar en klapp.

Spirit

Spirit är född 2016, och är 143cm i mankhöjd. Spirit har börjat gå med på lite olika lektioner, men håller forfarande på att lära sig om livet som ridskolehäst. Hon är en ponny som gärna tänker framåt, men kan även behöva lite extra stöd från sin ryttare ibland.

Zäta

Zäta flyttade till oss i början på sommaren -23, hon är ett sto född 2018. Hon utbildas i nuläget av personalen, och kommer vänta med att börja gå lektioner. Hon är en nyfiken tjej, som utveklas för varje dag som går.

Hasse

Hasse kom till oss under vintern -23. Han är 148cm i mankhöjd, och är otroligt snäll mot alla. hasse är född 2014. I ridningen så är han en häst med en posistiv inställning till allt man hittar på. Han är en pigg häst som lyssnar otroligt bra på bromsen. Hasse älskar uteritter och att mysa med sina kompisar i hagen.

Stor hästar

Calle

Calle är född 2010 och är 155cm i mankhöjd, han är lika bra med nybörjare som med rutinerade ryttare. Han har en underbar inställning till vad man än ber honom om. Calle älskar att hoppa, rida ut och att bli ompysslad i stallet.

Cacan

Cacan är född 2010, en svenskfödd valack, ca 164 cm. Lite känslig och försiktig men älskar att bli ompysslad. Han är pigg och glad, uppskattar alla typer av lektioner.

Evert

Evert är född 2005 och är ca 163 cm i mankhöjd. Evert är en svensk född häst e. Nonstop R - Maraton. Evert är en häst som kan det allra mesta inom både dressyr och hoppning och är en stor favorit hos många. Evert går såväl specialgrupper samt nybörjargrupper med både barn och vuxna.

Junior

Junior är född 2008 och är ca 173 cm i mankhöjd. Han har tävlat hoppning och dressyr på lättare nivå och är utb MSV dressyr. Junior är e. Cassini 2 - Sir Stostakovich **. Junior älskar att bli borstad och ompysslad, vill heslt bli kliad och klappad i pannan. Han är en väldigt snäll och trygg häst.

Lucky

Lucky eller So Luckie som hon heter är född 2011, 167 cm. Lucky är svenskfödd häst efter A-dur. Hon är en mkt snäll och vänlig häst som gillar det mesta. Hon kan vara lite försiktig om sitt huvud men är man bara lugn så är det inga problem.

Trasan

Trasan eller Trasna Lad som han egentligen heter är en valack född -06, 168 cm, importerad från Irland. Trasan är en väldigt vänlig herre som gillar att bli borstad, kan se lite sur ut när sadelgjorden ska dras åt, väldigt snäll och okomplicerad i all hantering. Han är pigg och glad, gillar all sorts ridning men har en förkärlek till hoppning och får gärna lite snabbare fötter när det kommer fram hinder i ridhuset. Trasan har tidigare tävlat hoppning upp till LA nivå.

Romeo

Romeo är född 2001, och är ridskolans äldsta häst. Romeo är en klippa som alltid ställer upp för sin ryttare. Han uppskattas av både yngre och äldre elever, oavsett ryttarens kunskapsnivå. Han har en positiv inställning till all ridning, men kan vara lite känslig när man spänner sadelgjorden. Romeo gillar att bli borstad med mjuka borstar.

Dante

Dante, eller Gutesårken som han egentligen heter är en kallblodstravare. Han är född 2016, på Gotland. Dante kom till ridskolan hösten -23 och ska till en början utbildas av personalen. Han har tidigare gått på travet men håller nu på att fortsättas skolas in som ridhäst. Han är väldigt glad och positiv i både hantering och ridning.