Bålsta Ridsportförening är en ideell förening som är ansluten till Svenska Ridsportförbundet och har sin verksamhet på Katrinedals Gård. Alla vi som rider på vår anläggning, dvs. såväl ridskoleelever som privatryttare, är medlemmar i Bålsta Ridsportförening och det är på uppdrag av föreningen som Bålsta Ridskola bedriver ridskoleverksamhet.

Du betalar ditt medlemskap en gång per år och utöver att kunna delta i aktiviteter är du då även försäkrad via Svenska Ridsportförbundets kollektiva olycksfallsförsäkring och du får hem den officiella tidningen Häst & Ryttare i brevlådan.

Både medlems- och ridavgiften betalas till Bankgiro 100-0884. Ange namn och personnummer på inbetalningen.

Styrelsen och styrelsearbete

Medlemsavgift

Junior (upp till 20 år) 300kr/år
Senior 350kr/år

Medlemsskapet gäller per kalenderår

Styrelsen

Ordförande   Helena Kihlblom
Sektreterare Theresa Turesson
Kassör   Mira Häggström-Lesojeff
Ledamot Erica Wikström
Ungdomsrepresentant och Ledamot   Rebecca Tidestav
Suppleant   Susanne Jansson

Kontaktuppgifter

foreningen@balstaridskola.se

Bålsta Ridsportförening
c/o Bålsta Ridskola

Katrinedalsvägen 40
746 93 Bålsta

Presentation av styrelse

Ordförande Helena Kihlblom

Hej! Jag heter Helena Kihlblom och är ordförande i styrelsen. Jag har tidigare erfarenhet av föreningsarbete och tycker det är särskilt roligt att jobba med barn och ungdomar. Proffesionellt har jag jobbat med ledarskap och prestationsuteckling av både individer och team under många år. Jag har ridit sedan barnsben och har tillsammans med mina barn varit aktiv på Bålsta ridskola sedan starten. Ni träffar absolut mig i stallet på tisdagar, torsdagar och vid olika aktiviteter.

Kassör Mira Häggström- Lesojeff

Mira Häggström Lesojeff, kassör. Varit på Bålsta Ridskola i 7 år. Mig hittar ni i stallet oftast varje dag. Jag har många favoriter bland ridskolehästarna men favoriten blir nog Caramell

Suppleant Theresa Thuresson

Jag heter Theresa Thuresson och är suppleant.
Mig träffar ni lite då och då i stallet, dagtid som kvällstid. Min favorithäst är inte helt otippat Campari

Ledamot Erica Wikström

Hejsan! Jag heter Erica Wikström och jag är ledamot i styrelsen. På bilden ser ni mig och en av favoriterna i stallet, Lucky ⭐️ Mig kan man träffa på i stallet måndagar, torsdagar samt på helgerna

Ledamot Jonas Hård

Hej.
Jonas Hård,
Jag har har varit på Bålsta ridskola i 5år då mina döttrar rider/ridit där. Jag tycker det är en fantastisk sport för barnens utveckling och att gå med i styrelsen är en självklarhet då jag brinner för föreningslivet. Kan ses i stallet på Tisdagar, Fredagar och helger.

Ledamot Sabina Johansson

Sabina heter jag och har precis blivit invald i styrelsen. Jag har varit medlem i Bålsta ridskola i ca 7år som ”ponnymamma” men tog upp ridningen för 3 år sedan
Ni ser mig oftast i stallet på tisdagar, onsdagar och fredagar samt vid olika aktiviteter som ridskolan anordnar. Svårt att välja en favorit häst men här är jag och Junior.